31 ian. 2010

Tort imbracat in Crema Caramel.


Cum tot a fost duminica, nu putea lipsi ceva dulce. La capitolul asta, sotul imi cedeaza locul in bucatarie. El este responsabil cu restul... "dulcele" este domeniul meu.
Nu pot spune ca idea i-mi apartine in totalitate. Cu atatea situri vizitate, putin de aici putin de acolo, plus amprenta mea... si a iesit un tort foarte bun. Sotul a fost incantat, ca... am deschis frigiderul si am constatat ca s-a injumatatit.

Blatul:
6 oua, 6 lg. zahar,
6 lg faina, 2 lg cacao
,
zahar vanilat, praf de copt


Crema alba:
1 pachet de branza dulce grasa (250 gr.),
1 ciocolata alba,
200 gr. frisca Hulala.

Crema ganache de caramel:
2 ciocolate caramel, 300 frisca Hulala.

Blatul:
Separati albusurile de galbenusuri. Albusurile le bateti spuma, cand incep sa se intareasca adaugati treptat zaharul si plicul de zahar vanilat. Bateti bine pana intoarceti bolul si ele nu curg. Galbenusurile le bateti bine cu un vaf de sare. Se adauga peste albusuri.in faina cernuta adaugati praful de copt si incorporati in albusuri. Miscarile trebuie sa fie lente si in directia sus-jos.Puneti o bucata de hartie de copt la fundul tavii in care veti coace pandispanul (26cm). Peretii nu trebuie unsi si nici inveliti in hartie.


Crema Alba:
Punem branza dulce intr-un castron. Adaugam peste aprox 100 gr de frisca lichida si mixam. Adaugam ciocolata topita ,mixam bine si apoi restul de frisca batuta separat si incorporata in crema.

Crema ganache de caramel:
Frisca se pune intr-o cratita pe baie de abur amestecand mereu ca sa nu se prinda si cand e foarte fierbinte se adauga ciocolata rupta bucatele, se amesteca pana se omogenizeaza, apoi se da deoparte pana se raceste si se pune apoi la frigider cateva ore, de preferat sa se faca crema cu o seara inainte. Cand e rece se bate bine cu mixerul pana se face o crema spumoasa si groasa.
Daca e prea tare se mai pot adauga 2-3 linguri de frisca batuta .
Decorarea: am pus colorant rosu in putina ciocolata alba. 

6 comentarii:

MONONOKE KITCHEN spunea...

Arata de vis,
ma gandesc sa fac si eu un tort
cat de curand!

adnas54 spunea...

Pe langa toate bunatatile din blogul tau... va fi o placere sa-l admir.
Pe curand.

Jack T spunea...

Hi Sanda,

Minunat !!!
Bunätate mare

Salutäri Jacob

violeta t spunea...

Buna Sanda
vizitez si imi place ce vad,cu drag Violeta T

adnas54 spunea...

@violeta, multumesc mult pentru aprecieri. Sanda

Anonim spunea...

Ksi cu cacaoa ce facem??